
الأب : طيب ممكن اعرف حضرتك مين ؟
-
حل لغز رجل اعطى لزوجته تمره وقال لهايوليو 21, 2025
-
المراءة الحامليوليو 21, 2025
-
انا السبب في اللي حصل لبيت ابنييوليو 21, 2025
-
زواج لمدة شهريوليو 20, 2025
الشاب : انا هعرفك بنفسي يا عمي ، انا اسمي حاتم عندي ٣٢ سنة رجل اعمال ساكن في المهندسين .
الأب : اهلا وسهلا .
الشاب : من الأخر يا عمي انا جاي اطلب ايد بتتك .
ابتسم الاب ثم قال : قصدك بنتي شيماء ولا اسماء ؟
حاتم : الانسة شيماء بنت حضرتك اللي فتحت لي الباب من شوية .
الأب : وانت تعرف بنتي منين ؟
حاتم : الصراحة انا شوفتها اكتر من مرة واعجبتك بها جدا ، وحبيت ادخل البيت من بابه .
الأب : شوفتها فين ؟
حاتم : جنب شغلها ، حضرتك نسيت اني ساكن في المهندسين والانسة شيماء شغلها في المهندسين بردو !!!
الأب : ايوه فعلا ، وانت يابني كلمت بنتي واخدت رأيها ؟؟
حاتم : الحقيقة يا عمي مش كلمتها ابدا ولا حتي هي تعرف اني معجب بيها ، وحبيت اختصر المسافة وادخل البيت من بابه .
الأب : واضح يا بني انك متربي كويس ، لأن مفيش شاب دلوقتي بيعمل كده الا اولاد الناس المحترمين .
حاتم : انا يا عمي والدي الله يرحمه رباني وعلمني الأصول كويس وانا من وقتها محتفظ بكل الأصول و العادات والتقاليد اللي اتربيت عليها واتعلمتها من والدي الله يرحمه .
الأب : والدك الله يرحمه واضح انه كان انسان محترم وعرفي يربي كويس .
حاتم : ربنا يخليك يا عمي .
الأب : طيب احب اعرفك حاجة قبل ما تكمل كلامك .
حاتم ” بانزعاج ” : خير يا عمي ؟ اتفضل .
الأب : انا ثروتي في حياتي كلها هما بناتي شيماء واسماء ، اظن انت فهمت عايز اقول اي !!!








